WALA Arzneimittel – торгова марка німецької компанії WALA Heilmittel GmbH. Це підприємство не є чиєюсь приватною власністю, а фінансується з фонду, що дозволяє забезпечувати високу якість та широкий асортимент продуктів під брендом WALA Arzneimittel.

Компанії WALA Arzneimittel і Dr. Hauschka Kosmetik мають загальні корені: в 1935 році компанію WALA заснував доктор Рудольф Хаушка (Rudolf Hauschka). Сьогодні юридично фірма є товариством з обмеженою відповідальністю (GmbH), проте має одну особливість: вона фінансується за рахунок спеціально створеного фонду. Весь прибуток підприємства отримує фонд, надалі інвестує кошти в розвиток. Саме Фонд призначає керівництво компанії і піклується про те, щоб цінності WALA дотримувалися в повсякденній економічній діяльності. Тому WALA інвестує не тільки в якість своєї продукції, але і в розвиток своїх майже тисячі працівників, підтримуючи їх на місцевому рівні в країнах, з яких отримує сировину для своїх препаратів. Завдяки фінансуванню з Фонду, компанія може підтримувати свій широкий асортимент і незалежність. Завдяки такій формі управління WALA займає в галузі особливе місце.

“Прибуток для нас є засобом досягнення мети, а не самою метою”. Таким бачив бізнес доктор Рудольф Хаушка ще в 1935 році.
Рудольф Хаушка, засновник WALA, відчував себе довіреною особою, а не власником компанії. Він навіть не вважав себе власником власних ідей. Він був зосереджений на іншому: для нього було важливо, щоб центром всієї діяльності була людина. Він запитував себе:
- Хто має бути власником підприємства?
- Як можна підтримувати корпоративні цінності протягом довгого часу?
- Як і хто буде розподіляти прибуток?
Карл Коссман, який з 1952 року до кінця своїх днів в 2015 році працював в WALA, згадує: “Ми ставили перед собою мету вирішити питання власності на підприємстві не так, як це було прийнято раніше… Йшла мова про власну частку підприємства, яку ми називали соціальним капіталом. У нових положеннях установчих документів було зазначено, що соціальний капітал не може бути успадкованим, так само, як і юридичні права акціонерів: вони не можуть бути передані у спадок фізичним особам. Ідеї засновників WALA в 1986 році привели до створення Фонду WALA, який з тих часів керує всією компанією і дозволяє їй залишатися незалежною від особистих або ринкових інтересів. З тих часів WALA Heilmittel GmbH належить в основному широкої громадськості.


Що це означає – працювати в компанії, якою управляє Фонд? Наприклад, це дає відчуття спадкоємності і довгостроковості. Адже компанія WALA Heilmittel GmbH не може бути продана. Співробітники можуть повністю зосередитися на своїй роботі і орієнтуватися на майбутній розвиток, мають можливість проявити креативність у цьому процесі. Вони несуть відповідальність за свою роботу. Фонд надає їм засоби і свободу, в рамках яких вони можуть, наприклад, займатися захистом навколишнього середовища або соціальними проблемами.
З нашими партнерами – чи то постачальники касторової олії в Індії, троянд в Африці чи упаковки в Європі – ми будуємо довгострокове співробітництво. Нас пов’язують чесні ділові стосунки, засновані на взаємній довірі і можливості незалежного розвитку для всіх. При необхідності ми надаємо нашим партнерам консультантів з біовиробництва, тому що зацікавлені в стимулюванні виробництва біологічної сировини.

Одна з наших головних завдань – виробляти широкий спектр антропософських препаратів, які служать людям. Тому ми дбайливо зберігаємо нашу унікальну скарбницю рецептів, використовуючи цілющі сили природи приблизно в 900 продуктах.У нашому асортименті також є препарати, які можна використовувати тільки під контролем лікаря, деякі з них настільки рідкісні, що не є комерційно вигідними, однак дуже важливі для нас. Хервіг Юдекс, багаторічний співробітник і колишній член правління Фонду, говорить про це так: “Завжди є приклади того, коли лікар з успіхом застосував препарат, який використовується не часто. Якщо це допомогло одному, то добре, що такий препарат існує”.

